Brüssel - Neue Spotterplattform

• Hallo,

ich plane für diesen Sommer eine Tour nach Brüssel und möchte die neuen Spotterplattformen besuchen.

Vorher möchte ich gerne Euren Erfahrungsschatz nutzen. 8)

Aus dem Netz konnte ich jetzt nur entnehmen, dass die Spotterplattformen eröffnet wurden. Die genau Lage und die Anfahrt hat sich mir aber

(noch) nicht erschlossen. War von Euch schon jemand dort und sind die Positionen brauchbar?

Ich war bisher noch nicht in Brüssel. Gibt es irgendwelche "no goes", die in Belgien zu beachten sind?

Vorab schon mal vielen Dank für Eure Unterstützung.

Viele Grüße

Michael

P.S.: Falls ich im falschen Unterforum bin, bitte den Fred verschieben. Danke schön! :)

• Hi,

I'm a Belgian planespotter. The platform at RWY 01/19 can almost only be used when there are eastern winds, as you can see the planes landing at RWY01 and departing from RWY07R. The platform at RWY 25L/07 can be used irrespective the wind direction. The platform at RWY 25L/07R is good for short haul planes (as you won't have any fence in your pictures). For bigger planes, there will still be fence in the photo. There is also some risk for heat haze during the summer.

As for the no goes: the use of a scanner is prohibited and mostly the local police doesn't make a problem of the planespotting itself. They are more focussed on the fact that you should be parked correctly. The only place where security and/or police may cause troubles is near Abelag (general aviation and governmental planes).

Here is the spotting guide for Brussels which mentions also quite clearly where to park and how to reach the spots: http://www.spotterguide.net/pl…russels-airport-bru-ebbr/

If you still have any questions, feel free to send me a message ;)

Spotting trips took me to: BRU - OST - MXP - FRA - TXL - EIN - AMS

Dieser Beitrag wurde bereits 1 Mal editiert, zuletzt von Yuqu12BE ()